kami disatukan

Daisypath Anniversary tickers

Friday, 21 December 2012

hantaran...

teringat dialog uncle muthu dalam cerita upin ipin....'ini sireh untuk makan...itu sireh buat hantaran'....x paham? gi tengok cerita upin ipin tajuk jari jemari saleh...aku da hafal da...haha....

hari ni bukan nak cerita pasal sireh tapi hantaran....ni aku amik dalam pesbuk...tq ya pade sape yang rajin wat kajian ni....wuhuuuuuuuuuuuuu

aku tau if orang pompuan mesti suke tengok ni tapi orang lelaki...oh no!no!....(ditujukan pada yang masih single hokkey).....

>> hantaran ni maksudnyer wang yang dihantar pihak lelaki untuk belanjer perkahwinan...

>> Daripada 'Aisyah, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Sesungguhnya nikah yang paling besar keberkatannya ialah yang paling mudah (rendah) maharnya.” (Hadis riwayat Al-Baihaqiy) Daripada 'Aisyah, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Setengah daripada keberkatan wanita ialah mudah peminangannya dan mudah maharnya.” (Hadis riwayat Al-Baihaqiy)

pada aku.... terpulang if mampu...go on...kate seumur hidup sekali kan....mesti la...nak yang terbaikkan...lagipon sekarang if duduk kat bandar...nak kena sewa dewan bagai.katering lagi...pelamin lagi...kerusi meja lagi...semua tu money!money!....lain la dok kampung..ade pakatan (team gotong royong)...kat situ da save banyak...macam aku dulu...khemah n makan orang kampung yang buat...ade la kene bayar tapi sikit la.....mase aku dulu ade jugak bunyi2 kenapa mintak cikit sangat....kang aku mintak banyak2 kang bunyik jugak...lawa sangat ker?tau masak ker?tau jahit ker?.fening kan.....aku tau bucuk mampu bagi lebih lagi...cakap jer berapa mesti die setuju punyer...kate lautan api sanggup ku renangi...haha...aku bukan nak menunjuk2 mase kawin...yang aku harap mase tu majlis berjalan lancar n diberkati olehNya....alhamdulillah semua ok...tapikan....hantaran aku memang bukan amount untuk degree tu .....tapi...(tapi lagik)....bile hantaran plus maskahwin plus barang kemas yang bucuk bagi....amount total lebih kurang jek ngan amount tu.....aku tak mintak hokkey...tapi da dibagi...alhamdulillah......pokok pangkalnye bincang la kamu tu yang nak hidup same2...bukan orang yang cakap itu dan ini tu....manusia kan...rambut sama hitam tapi hati lain2......ade aje yang tak kena kat mata dieorang.....betul x?????


>>>kbai

No comments:

Post a Comment